Gratis energiebuddy

20 december 2023

Onze gemeente heeft geld voor mensen die moeite hebben om de energierekening te betalen. Maar die mensen moeten dat wel weten. Vaak door toeval horen zij dat ze hierin geholpen kunnen worden. Kijk in uw omgeving of u die gezinnen op weg kan helpen. Want als een verhuurder geen actie onderneemt om een huurwoning te verduurzamen, moet je zelf het heft in handen nemen. En daar hebben sommige mensen een helpende hand bij nodig. Huishoudens met een laag inkomen kunnen voor 2023 €800 energietoeslag krijgen. Heeft het gezin voor 2022 energietoeslag gehad? Dan toetst de gemeente het gezin, of het daar dit jaar weer recht op heeft. Is dat ‘t geval, dan krijgt het gezin nog deze maand het bedrag op de rekening. Er zijn ook energiebuddies die je helpen met energie besparen. Men krijgt van hen gratis energiebesparende producten en zij brengen deze ook voor je aan. Natuurlijk in overleg. De energiebuddies en klussers van Wattnu zijn vrijwilligers. Zij hebben geen commercieel belang en zijn onafhankelijk van gemeente en woningbouwcorporaties. Mail naar [email protected], of bel 035 234 38 00.