26 april 2024

Kunstroute in Muiderberg

Gooise Meren kent twee kunstroutes, een in Bussum/Naarden en ook een in Muiden/Muiderberg. Deze laatste wordt om de twee jaar georganiseerd door het kunstcollectief Muiden & Muiderberg. Dit keer doen 41 kunstenaars mee, die exposeren op 21 locaties op zaterdag 11 en zondag 12 mei. Alle locaties langs de route zijn makkelijk op een dag (tussen 11 en 17 uur) te bezoeken. Fijn is dat je overal in Muiderberg gratis kan parkeren. En als het erg druk is dan is er op zondag vast plaats op het parkeerterrein tegenover de Joodse begraafplaats. Je vindt op de kunstroute schilder- en beeldhouwkunst, fotografie, keramiek , sieraden en collages van verschillende materialen. Er is echt geen aankoopverplichting, al mag dat natuurlijk wel. Ook kinderen zijn onder begeleiding welkom bij dit kroonjaar. De vereniging bestaat namelijk 25 jaar en telt 50 leden, van wie er 32 meedoen. Ter gelegenheid van dit jubileum wordt route op vrijdagavond 10 mei om 20 uur officieel geopend door burgemeester Han ter Heegde en wethouder Nico Schimmel in het Rechthuis aan de Googweg/Brink in Muiderberg natuurlijk.