VVD, gevaar voor ons land

14 november 2023

Gisteren had de ‘Brief van de dag’ in de Volkskrant van Mia de Beun uit Oegstgeest onderstaande kop: Hoe kan, na álles, de VVD zo populair zijn? En daaronder de tekst: De VVD wordt misschien weer de grootste. Hoe bestaat het! Vele crisissen zijn mede aan hun beleid te wijten, de stikstofcrisis, de woningcrisis, de toeslagencrisis, de asielcrisis, de klimaatcrisis, de crisis in Groningen, enzovoort. Veel misstanden zijn het gevolg van gebrek aan handhaving, de markt moet het werk doen. Veel sectoren kennen zelfs alleen een maar inspanningsverplichting, er zijn geen strenge regels. Het moet duidelijk zijn dat daar tot nu toe niets van terechtkomt. We hebben dus meer overheid nodig, in plaats van minder. De VVD wil bezuinigen op de overheid, dat betekent dat het bedrijfsleven weer gewoon zijn gang kan gaan. Doorgaan met onder andere milieuvervuilende lozingen, uitstoten van gevaarlijke stoffen en ga zo maar door.

Eigenlijk zou deze brief in De Telegraaf en het AD geplaatst moeten zijn, goed voor hun lezers.