17 februari 2024

Vrijwilligers blijven nodig

Achter de schermen zijn verscheidene PvdA’ers actief als vrijwilliger. Ayla Blüm van de Historische Kring Stad Muiden bijvoorbeeld, die vorig jaar vrijwilliger van het jaar was van bibliotheek Gooi+. Nu aandacht voor Siska de Rijke. Zij trad onlangs toe tot het nieuwe Ombudsteam van de PvdA Gooise Meren, waarover binnenkort meer. Deze week hadden we het al over haar Leefkast aan het Bloemhof in Bussum-Zuid met onder andere gratis menstruatieproducten. Samen met meer vrijwilligers van ‘Huis voor iedereen in Gooise Meren’ organiseert en geven zij taal- en cultuurtrainingen, die drie keer per week worden gehouden op verschillende locaties voor vluchtelingen uit Oekraïne, statushouders maar ook ‘gewone’ Nederlanders die de Nederlandse taal nog niet goed machtig zijn. Zij zijn op zoek naar goede taaltrainers. Dus vind je spreken met mensen leuk en wil je helpen mensen te laten oefenen met spreken, dan ben je van harte welkom! Meer weten over de activiteiten van Siska, het Huis voor Iedereen of de ‘Geef & Leefkast’ in Bussum Zuid? Neem contact op met Siska: [email protected]. Maar bij MeedoenGooiseMeren.nl zijn nog meer mogelijkheden.