Links fietsen door ‘t Gooi

14 november 2023

Aanstaande zaterdag fietsen we langs centra en markten in ’t Gooi om uit te komen om half drie aan te komen bij de Groene Afslag. De meesten zullen dat doen op hun eigen fiets. Maar je kan ook op een geel-blauwe OV-fiets, waarvan er zo’n 22.000 op driehonderd plekken beschikbaar zijn, €4,45 voor een dag, omdat de NS al vijftien jaar het beheer heeft. Want ook de NS wil liever dat men gebruik maakt van het openbaar vervoer. Voormalig  minister van Verkeer & Waterstaat, Karla Peijs (VVD), wilde dat een commerciële partij dit ter hand nam. Zover is het gelukkig niet gekomen.

De PvdA wil niet dat mensen die zich afgesloten voelen van de samenleving, omdat hun busverbinding is wegbezuinigd of omdat ze geen treinkaartje kunnen betalen. Een bezoek aan het ziekenhuis, de bibliotheek of aan familie wordt hun steeds moeilijker gemaakt. Daarom o.a. deze fietsactie. Er zijn twee groepen. Een groep vertrekt om 11:15 uur uit Hilversum naar Bussum (Julianaplein ca. 12:15 u.) door naar Naarden (Markt ca.13:15 u.) door naar de Groene Afslag.