25 april 2024

1 mei viering

Onze partij strijdt al decennia voor: solidariteit, vrijheid, en gelijkwaardigheid voor iedereen. Dat sociale lijkt een beetje uit onze maatschappij verdwenen. Rechts wil minder migranten en vluchtelingen. Ze roepen meer als het gaat om persoonlijk gewin, zonder enige empathie voor de medemens. Op 1 mei laten we weer eens van ons horen. Want in de Eerste Kamer dreigt de verhoging van het minimumloon alsnog te sneuvelen. Ook de ongelijkheid in Nederland neemt steeds verder toe. Laat van je horen tijdens de FNV-mars in Amsterdam en loop die woensdagmiddag mee. Kun je overdag niet, kom dan ’s avonds naar de Pelgrimskerk in Rotterdam. Hier houdt Jesse Klaver de Spiekmanlezing waar hij ingaat op het belang van samenwerking en ons rood-groene verbond. Ook een eind weg, maar natuurlijk ben je hier eveneens van harte welkom, bij de lezing van Esther-Mirjam Sent in Heerenveen. En wij delen speldjes uit aan vijf van onze leden in Gooise Meren die 25 jaar (Bart Schweitzer) en 50 jaar lid zijn (de dames Nicole Haas en Ria van der Zwaag, en de heren Louk Lapikas en Biesma). Hulde!