24 februari 2024

Yesilgöz liegt over nareizigers

Stuur deze blog nu eens door aan uw VVD-vrienden. Uit de column van Jarl van der Ploeg in de Volkskrant van gisteren: “’Het gaat over nareis op nareis op nareis’, verduidelijkte Yesilgöz, waarna ze de interviewer aankeek met die zelfvoldane, frikkerige blik die ze ook altijd aan oppositieleden in de Kamer schenkt, helemaal blasé van haar eigen onaantastbaarheid. Ook helemaal op z’n Yesilgöz’ herhaalde ze die tekst vervolgens letterlijk bij zowel Goedemorgen Nederland als het RTL-verkiezingsdebat en toen Volkskrant-verslaggevers Loes Reijmer en Remco Meijer zeiden dat het volgens experts alleszins meeviel met dat nareizen, overtoepte ze met: ‘Dan doet u de adviezen van ambtenaren en onafhankelijke deskundigen tekort. Daar heb ik echt een probleem mee. Het gaat over duizenden mensen – hoeveel exact weten we niet.’ Maar toen werd het afgelopen weekend en publiceerde de Immigratie- en Naturalisatiedienst eindelijk de harde waarheid. Wat blijkt? In de afgelopen vijf jaar werden in totaal 880 van die beroemde nareis-op-nareis-aanvragen ingediend, waarvan er uiteindelijk 350 werden ingewilligd. Dat zijn dus gemiddeld zeventig mensen per jaar.” Zoals Yesilgöz onwaarheden blijft verkondigen, moeten wij de waarheid verspreiden.