Wat doen we in de herfstvakantie?

7 oktober 2023

De herfstvakantie is in aantocht. Voor sommigen betekent dit een midweek op een vakantiepark. Maar voor veel kinderen betekent dit gewoon een weekje niet naar school En dan houdt het op. In Gooise Meren is veel te doen, maar je moet de gezinnen die dat niet meekrijgen, even helpen. Door ze erop te wijzen, maar nog mooier is om samen aan een of meer activiteiten mee te doen. Er is een zogenoemde Uitkalender met 206 suggesties onderverdeeld in zeven rubrieken, waaronder 15 specifiek voor ‘kinderen & jeugd’ en dan ‘buiten’ waarvan ook een aantal voor de jeugd. Eerlijkheidshalve: er staan ook al evenementen voor november en december vermeld. Maar er is nog voldoende over om te gaan doen in de herfstvakantie. Nodig eens enkele buurkinderen of buren uit om naar het theater te gaan, waar ze anders nooit naar toe gaan, of naar een museum. In Gooise Meren hebben we er vier: het Muiderslot in Muiden en in Naarden het Weegschaalmuseum, het Nederlands Vestingmuseum en het Comeniusmuseum, waar op 19 oktober een nieuwe tentoonstelling wordt geopend. Kortom, neem eens iemand mee.