3 februari 2024

Vrijwilligers in ’t zonnetje gezet

Gisteren was ik uitgenodigd, net als nog zo’n vijftig aanwezige vrijwilligers voor een bijeenkomt in het Annagebouw in Hilversum. We werden ontvangen met koffie, thee en een gebakje. Marjan Ockeloen, directeur van de Stichting Gooi en Vechtstreek heette ons allemaal welkom en stelde de medewerkers (allemaal dames) voor die vertelden wat ze deden. Daarna kreeg onze wethouder Barbara Boudewijnse (vrij naar Mart Smeets: mag ik ‘onze’ zeggen?) het woord. Zij vroeg zich af wat ze had toe te voegen aan wat al die dames voor haar al gezegd hadden, maar zei toch: “Wij maken het beleid en praten over cohesie in het sociaal domein, maar jullie doen het werk. Daar zijn we heel dankbaar voor. Ik zou zeggen: ga ermee door!” Daarna trad het trio Nirvana Inc. op, die hun muziek (van Tom Waits) lardeerde met verhalen (van Charles Bukowski). Na afloop werden we getrakteerd op een Italiaans lunchbuffet, aangeboden door de Lions Gooise Meren, die ook nog een cheque aanbood van €1500. Onze gemeente was dus goed vertegenwoordigd in Gooi & Vechtstreek. Het Maatjesproject en de VoorleesExpress zoeken nog altijd vrijwilligers.