Toch nog een zetel winst

23 maart 2023

Voor de Eerste Kamer is de PvdA van 6 naar 7 zetels gestegen en bij de Provinciale Staten (N-H) ook van 6 naar 7. In ieder geval een vooruitgang. Ik kreeg een enquête opgestuurd met vragen over de campagne, of we dit hadden verwacht en ook over de relatie met GroenLinks. Lokaal besprak het bestuur van de week onze campagne met Joost Klaver, die voor het eerst het voortouw nam. Hij was teleurgesteld, omdat de folders en posters erg laat door het partijbureau werden aangeleverd. De thema-avond samen met GroenLinks is voor herhaling vatbaar. Voor het flyeren zouden we veel meer mensen moeten hebben. Als meer leden maar een paar straten zouden doen, maakt het werk voor een paar actievelingen een stuk lichter. Onze advertentie stond opvallen steeds op de voorpagina van de lokale krantjes. De sociale media campagne was relatief goedkoop en bereikte best veel mensen. Het blijft altijd de vraag met welke actie bereik je het meeste succes. Wat dat betreft kunnen we van de BBB leren: veel zichtbaarheid, een duidelijk verhaal in heldere taal.