Tien dagen te gaan

12 november 2023

Ruim zestig mensen waren aanwezig in het zaaltje van AllArt in Hilversum om vragen te stellen aan enkele prominente politici uit onze regio. Op het podium zaten naast Mariëtte Patijn, de nummer zes op de verkiezingslijst van GroenLinks/PvdA: Jacqueline Kalk, fractievoorzitter PvdA Hilversum, Barbara Boudewijnse wethouder GL Gooise Meren en Bart Heller, wethouder GL in Hilversum. Zij beantwoordden vragen die onder andere gingen over de rol van woningbouwverenigingen en het gebrek aan sociale woningen. Daarbij zei Freek Vos, uit de zaal, dat het Crailo-project, van de gemeenten Laren, Blaricum en Gooise Meren wel voldoet aan de vereiste 1/3, 1/3, 1/3 verdeling. Barbara Boudewijnse, die herstellende is van een gebroken wervel die ze opdeed op de terugvaart van een werkbezoek aar Pampus, ging niet mee flyeren na afloop. De aanwezigen werden verdeeld in twee groepen. Een onder leiding van GroenLinks’ campagneleider Dirk Vroegindewij en de andere groep volgde PvdA’er Jan Willem van der Pol. Het was gelukkig droog en op de markt waren ook andere partijen actief. Onze groep was duidelijk in de meerderheid, want het gaat tenslotte om zichtbaarheid. Tien dagen te gaan!