Tergooi steeds verder weg

15 september 2022

Voor inwoners van Gooise Meren is ziekenhuis #Tergooi in Blaricum een uitkomst, hoewel de meesten er liever niet dan wel komen. Invloed over het voortbestaan is een gepasseerd station. Spijtig. Men zal er aan moeten wennen om in de toekomst naar Hilversum te gaan. Eigenlijk ligt Gooise Meren precies tussen de Amsterdamse ziekenhuizen en het Hilversumse Tergooi in. Intussen blijkt onze gemeenteraad geen invloed meer te hebben als het gaat over de toekomst van wat nu nog het Tergooi in Blaricum is. Een meerderheid van de Blaricumse gemeenteraad stemde in met de wens van de eigenaar/projectontwikkelaar om het ziekenhuis te slopen. Als tegenprestatie werden de randvoorwaarden voor het 8,1 hectare gewijzigd, waardoor 60% groen moet zijn, 25% nieuwe bebouwing en dan blijft er nog 15% over voor de publieke ruimte, infrastructuur en parkeren. Volgende week neemt de gemeenteraad Blaricum hierover een definitief besluit. Toch jammer dat onze gemeenteraad daar helemaal niets over te zeggen heeft, terwijl de bewoners er wel degelijk mee te maken hebben.