Succes Seniorenmarkt

1 oktober 2023

Het was gistermorgen erg druk op de Seniorenmarkt Gooise Meren in het gemeentehuis in Bussum, veel drukker dan in vorige jaren. Op de begane grond (zowel binnen als buiten) en op de eerste verdieping waren samen zo’n vijftig stands. Er waren lezingen en workshops. De stands werden meestal bevolkt door vrijwilligers. Bij binnenkomst kreeg iedereen een 8-pagina tellend boekje met binnenin een plattegrond en een vijftal artikelen over onder meer bewegen, slimmer met geld omgaan en over de zorg. Alle stands hadden prachtig foldermateriaal om voor te lichten, maar ook om vrijwilligers te werven. Want bijna al die organisaties hebben behoefte aan vrijwilligers. Wist u bijvoorbeeld dat het Comenius museum slechts één betaalde kracht in dienst heeft? Een directeur, waarvoor het ook nog een deeltijdbaan is. Verder werken er alleen maar vrijwilligers. Netwerk Vrijwillige Hulp Gooise Meren is een samenwerkingsverband van organisaties in Gooise Meren die vrijwilligershulp bieden aan inwoners van Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg. Zij hebben een folder gemaakt  waarin bijna al die organisaties met mailadres en telefoonnummer in vermeld staan.