Je moet met goeie argumenten komen om mensen die twijfelen over de streep te trekken. Maar hoe moet je omgaan met domme mensen, die niet willen stemmen of de PvD zaligmakend vinden? Die mensen zijn onwetend en vertonen een gebrek aan introspectie. Hoe discussieer je met koppige mensen? Ze hebben vooroordelen of maken beoordelingsfouten, doordat ze gevoed worden door de sociale media. De impact daarvan wordt duidelijk in de vierdelige serie ‘Sander versus de socials’, waarin Sander Schimmelpenninck de wetteloosheid onderzoekt op social media, zoals Facebook en X (voorheen Twitter). Want de sociale media ondermijnen onze democratie. De informatie die door aanhangers van sociale media wordt ontvangen wordt klakkeloos aangenomen en verspreid. Zoek de programma’s en artiesten waarnaar zij kijken en probeer daar zinnige dingen in te verstoppen, zoals in de vorige eeuw sluikreclame begon. Tegenwoordig heb je als ‘influencer’ zelfs een echt beroep dat in alle openheid wordt uitgeoefend. Meer in aanzien staat het beroep van lobbyist. Maar is dat zoveel anders? Het vervelende is dat domme mensen domme media vertrouwen en het is lastig hen daarvan weg te houden.