Signal in plaats van WhatsApp

26 mei 2021

Iemand uit onze PvdA-gelederen, die werkzaam is als ICT’er, suggereerde om niet meer gebruik te maken van WhatsApp, maar van Signal. Het blijkt dat ook de Consumentenbond Signal aanprijst als een goed alternatief voor WhatsApp van Facebook. Dat die twee zoveel van je weten, vinden velen niet zo’n prettig idee.

De berichten-app Signal is een privacyvriendelijk alternatief. Dit keer gebruiken we onze website eens om u te helpen hoe u de app kunt gebruiken. Want in januari kregen alle WhatsApp-gebruikers ineens een bericht om akkoord te gaan met nieuwe voorwaarden of de app zou het niet meer doen. Dat bleek mee te vallen, want die aanpassingen zijn voor Europese gebruikers summier, blijkt uit een eerste analyse. Als privacy u lief is kunt u de alternatieve SignalApp installeren. U moet dan deze link bit.ly/3vfolW9 aanklikken. U komt dan op de site van de Consumentenbond waarin alles stapsgewijs uitgelegd wordt wat u moet doen. Veel succes.