Samenvatting van steekwoorden

24 september 2023

Het is lastig om een samenvatting te maken van vier grote vellen met daarop gekleurde kleefblaadjes met steekwoorden, die het resultaat zijn van een gezamenlijke bijeenkomst van leden van GroenLinks en #PvdA Gooise Meren afgelopen donderdag. Opvallend weinig verschillen, behalve dat GroenLinks gisteren al is begonnen met canvassen (langs de deur gaan om enerzijds te horen wat mensen verwachten van de politiek en anderzijds om hen te bewegen om op 22 november links te stemmen) en PvdA die dit te vroeg vindt. Net trouwens als D66’er Boris Dittrich, die in Het Parool zegt dat de laatste twee weken doorslaggevend zijn, eigenlijk de laatste week. “Tegen die tijd hebben de meeste kiezers een stemwijzer ingevuld en iets meegekregen van de debatten. Iemand hoeft maar één fout te maken, of juist iets goeds te zeggen wat aanslaat, en de boel verschuift weer.” Maar voorlopig zitten de rood-groenen in Gooise Meren redelijk op één lijn. “Meer sociale woningbouw. Wij geven nieuwkomers niet de schuld. Alternatieve woonvormen voor jong en oud. Voldoende voorzieningen in de zorg.” Dat waren slechts enkele van de vele steekwoorden.