Raad geeft geen gehoor aan wens bewoners en zet aankoop pand door.

8 april 2019

Gemeente Gooise Meren koopt Energiestraat 1 (Naarden) voor bijna 900.000 euro aan, want het is toch maar provinciaal (belasting) geld. PvdA stemt als enige partij tegen.

Afgelopen woensdag heeft bijna de gehele raad ingestemd om het pand Energiestraat 1 in Naarden op te kopen, om dit vervolgens te gaan slopen. De PvdA heeft tegengestemd en als enige partij gehoor gegeven aan de oproep van de inwoners en notabene het College zelf! Namelijk: Pas op de plaats m.b.t. het plan Naarden buiten de Vesting en opnieuw om tafel met alle convenant-partners.

De votering van de Energiestraat 1 lijkt op eerste gezicht niet erg interessant. Maar… laat dit pand nu nodig zijn om de door het College zo gewenste passantenhaven te gaan realiseren. Deze passantenhaven is, net als de vaarverbinding/doorsteek naar het Gooimeer, onderdeel van het plan Naarden buiten de Vesting.
Afgelopen jaar is in toenemende mate gebleken hoeveel weerstand dit plan oproept in onze gemeente, vooral onder inwoners van Muiden, Muiderberg, De Hakkelaarsbrug en in Naarden en bij vele (sport)verenigingen alsmede de FIN.

Het nu toch aankopen van dit pand, op kosten van de Provincie Noord-Holland, vindt de PvdA ongepast, onverantwoord en naief. Het is een opmaat naar de passantenhaven.
Kortom: De salamitactiek van de gemeente werkt, in optima forma.

Zie ook
Krediet-voor-aankoop-loodsen-energiestraat-naarden-onder-vuur-grond-is-nodig-voor-aanleg-van-passantenhaven (Gooi en Eemlander) >>
rekenkamerrapport-over-grote-projecten-gooise-meren-beslissingen-nu-te-vaak-onder-druk (Gooi en Eemlander >>
salamitaktiek-doorvaart-van-motorvoertuigen-via-de-vecht-muiden-naarden-flevomeer (PvdA) >>