20 maart 2024

Politiek is soms lastig kiezen

Onze Kamerleden hadden succes vorige maand. Julian Bushoff zorgde ervoor dat er miljoenen beschikbaar komen voor post-covidklinieken, zodat duizenden mensen met chronische klachten na een coronabesmetting de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Dankzij Mohammed Mohandis wordt het schoolzwemmen weer ingevoerd. Daardoor kan elk kind weer leren zwemmen. Lisa Westerveld regelde vergoedingen van de reiskosten voor leerlingen in het praktijkonderwijs. Zo kunnen ze vergoed naar hun stage. Ook is er een Kamermeerderheid voor haar voorstel om spraakcomputers te vergoeden voor mensen die niet kunnen praten. En ónze fractie zette zich bij monde van Marije Wiss onverminderd in om de Jeugdvisie in ontwikkeling zo aan te passen dat juist de kinderen die het nodig hebben, worden ondersteund en geholpen. Wij willen ongelijk investeren om gelijke kansen te creëren. Rolien Bekkema maakte zich veel zorgen over de ongezonde woon-, geluid- en luchtomstandigheden voor de toekomstige huurders in de wijk Borgronden. Zij kunnen immers niet kiezen waar te wonen door het gebrek aan huurwoningen en worden gedwongen in zeer ongezonde omstandigheden te wonen. De gemeenteraad spreekt zeer binnenkort verder over beide onderwerpen.