26 september 2024

Politiek Café in deMess

Ben jij een politiek dier en was je niet weg te slaan bij de Algemene Beschouwingen? Dan is het politiek café echt iets voor jou. Ruim een week na Prinsjesdag organiseert Podium deMess vanavond een rondetafelgesprek onder leiding van de journalisten Eva Wiessing (NOS Journaal) en Frénk van der Linden (Kunststof, Radio 1). Kom vrijuit van gedachten wisselen met plaatselijke politici over de zorgen en kansen die je ziet met het aantreden van de nieuwe regering. De woningproblematiek, de korting op het gemeentefonds, de btw-verhoging, natuur versus stikstof, de spreidingswet en de opvangambities in Gooise Meren van asielzoekers komen vast aan de orde.
Misschien komen er wat jongeren op af, waar alle politieke partijen naar snakken. Ze hebben alle jong bloed nodig, want er is weinig belangstelling bij de jeugd om iets te gaan doen in de politiek. Je kan een begin maken met in het achterhoofd de gemeenteraadsverkiezingen, al zijn die pas in maart 2026. Begin vanavond vanaf 8 uur te debatteren in deMess In Naarden-Vesting, Adriaan Dortsmanplein 1b.