Nieuws zou je moeten verrassen

17 oktober 2022

Nieuws is dat Tweede Kamerlid Joris Thijssen op onze Algemene Ledevergadering komt spreken. Dat zou hij op een vorige vergadering doen, maar moest toen jammer genoeg afzeggen. Dat hij op 10 november naar restaurant Gieling in Muiden komt, wist u nog niet. Dus dat is nieuws. Niet alles is echt nieuws op deze site, maar wel actueel. Omdat er zoveel nieuws is, proberen wij daaruit onderwerpen te pikken die raken aan de PvdA-visie. Soms vatten we iets samen, zodat het weer wat tijd scheelt, want tijd is kostbaar en er zijn al zoveel prikkels om ons heen. Wat zijn de betrouwbare prikkels en wat is nepnieuws? De rijksoverheid heeft een checklist met tips. “ Zie je een bericht op social media? Bijvoorbeeld op Facebook, Twitter of Instagram? Bedenk dat dit plekken zijn waar iedereen zelf nieuws kan maken en delen. Daar hoef je geen professioneel journalist voor te zijn. Wees dus kritisch op wat anderen delen – en wat jij deelt.” Wij vermelden onze bronnen, maar blijf altijd kritisch.