Mag je uitglijers maken?

23 juli 2023

Ik heb de ChatbotGTP voor de twee keer ingeschakeld en gevraagd om een stukje van 180 woorden te schrijven. Het onderwerp: wie zou de lijsttrekker van PvdA/GroenLinks moeten worden en maakt hij of zij kans op het premierschap? Het antwoord was teleurstellend, want de Chatbot is nog niet gevoed met voldoende actuele informatie. “De kans om premier te worden hangt ook af van de verkiezingsresultaten en coalitieonderhandelingen. Een partijleider moet mogelijk steun zoeken bij andere partijen om een coalitie te vormen en een meerderheid in het parlement te behalen. De persoonlijke populariteit van de leider, de standpunten van de partij en het politieke klimaat kunnen allemaal een rol spelen bij het bepalen van de kans om premier te worden. Onthoud dat de politieke situatie in de toekomst sterk kan veranderen, dus het is essentieel om recente bronnen en nieuws te raadplegen voor de meest actuele informatie over de partij en haar leiders.” Tot zover de Chatbot. Terwijl we grote verhalen over #Frans Timmermans in de kranten lezen, zien we dat in de rechtse praatprogramma’s het bijna uitsluitend over zijn uitglijers gaat. Da’s jammer.