Linksige samenwerking

7 september 2023

Als die linksige partijen nou eens nog meer gaan samenwerken. Dat zijn dan PvdA/GroenLinks, Volt, Partij voor de Dieren en SP. Ze willen allemaal een hoger minimumloon. Misschien wil Denk en Bij1, als ze terugkomen in de Kamer, ook meedoen. PvdA/GroenLinks wil een speciale ‘OV-klimaatkaart’ voor goedkoop openbaar vervoer. Dat is nu schrikbarend duur, deels omdat het niet gezien wordt als een overheidstaak. En altijd standaard: De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Dat blijft een moeilijk punt, omdat al die Nederlanders die het relatief goed hebben, niet willen inleveren, de rijken al helemaal niet. Dat zal de komende jaren toch moeten gebeuren, als we gelijke kansen voor iedereen willen. Natuurlijk  wel met een goed functionerende overheid die de burgers beschermt en vertrouwt. Volt wil dat Europa al in 2040 klimaatneutraal is en een Europees leger. In sommige gevallen neemt Volt en ook PvdD radicale standpunten in, zoals het laten krimpen van de vee-industrie met 75 procent en het afschaffen van privéjets. Wil je tot echte veranderingen komen zal je ook echt stelling moeten durven nemen. Links, 2,3,4, Links.