Als twintig mensen deze dagelijkse stukjes lezen zijn we blij. Alleen, wat is de impact? Het is een beetje preken in eigen parochie. Je moet maar afwachten wie de tweet, of het LinkedIn- of het Whatsappbericht opent en dan ook nog leest. Zo spreken reclamemensen over bereik bij de juiste doelgroep. Je kan een folder maken, die verpakt wordt in plastic met een heleboel andere reclamefolders. Die gaan dan in de brievenbussen met een JA-sticker. Dat heet brievenbusbereik. Het pakje valt op de mat. Dan moeten de folders nog uitgepakt worden: folderbereik. Dan hoop je dat die folders bekeken en gelezen wordt: paginabereik. Dan moet de boodschap in de folder nog overkomen. Hoeveel nutteloos drukwerk betekent dit? Het vervelende is, dat als je als ondernemer niets doet, niemand weet wat je doet of wat je verkoopt. De verkopers van sociale media zeggen dat de boodschap precies bij de juiste doelgroep komt, geen ‘waste’. Maar nog steeds is de televisie het medium met de meeste impact. Want een boek dat aangeprezen werd in De Wereld Draait Door, liep meteen als een trein. Toch hopen we met onze stukjes op het al oude gezegde: hoort zegt ’t voort.