Komen de festivals weer?

7 juni 2021

Onze jongeren hebben hun festivalplas moeten ophouden tijdens de coronapandemie. Er is voor hen in onze regio überhaupt niet veel te doen. Vanaf 13 augustus is het in België weer mogelijk om evenementen te organiseren met maximaal 75.000 bezoekers. Men moet dan wel gevaccineerd (vroeger sprak men van ingeënt) zijn of een negatieve test laten zien. We hebben als Nederland een naam hoog te houden als festivalland. Om u een beetje te prikkelen, er zijn legio festivals: Lowlands, Deventer op Stelten, Het Holland Festival  (de kaartjes vliegen weg), de Zwarte Cross, Appelpop, Pukkelpop, maar ook kleinschaliger straatbarbecues tot de Oranjefeesten, als onze voetballers het tenminste een beetje goed doen.

Krijgen we weer een beetje lucht en de ruimte? Dat kan, als we ons aan de regels houden, als we ons sociaal en solidair gedragen. Dus niet alleen ‘ikke ikke en de rest kan stikke’, maar samen. Dan kunnen we weer genieten van de festivals, al zijn die wel vaak buiten Gooise Meren.