Kent u uw buurtplatform?

18 juni 2021

In Gooise Meren zijn buurtplatforms (Bpf), die een schakel zijn tussen de gemeente en de buurt. In Muiden heb je de Stadsraad en de bewonersvereniging De Krijgman en in Muiderberg de Dorpsraad. In Naarden heb je er vijf, KTV (Keverdijk, Thijssepark en Vierhoven), Parkwijk (Oranje Nassaupark Zuid en Noord, Ministerpark, Fortlanden, Naardermeerkwartier), Naarden Vesting, Naarderwoonbos en het Rembrandtpark-Componistenkwartier. In Bussum heb je de Vrienden van het Bredius, Vereniging Vrienden van het Spiegel (verdeeld in Noord, Hart en Zuid). En dan Bpf Brave Hendrik, Bpf Bussum Centrum en daarna steeds zuidelijker Bpf Alert, Bpf Bart, Bpf Geen gedonder, Bpf Bussum Oud Zuid en Bpf Oostereng. Sommige hebben een website.

Bijna al die buurtplatforms zitten te springen om leden, want dat wil de gemeente graag. Die wil dat mensen lid worden, al dan niet gratis. Maar ook bestuursleden. Buurtplatform KTV houdt maandag 28 juni een algemene ledenvergadering in basisschool De Tweemaster. Woont u in die wijk, ga eens langs.