Gooise Meren ook voor LHBTIQ+

13 februari 2022

Gisteren tekende Rolien Bekkema namens de PvdA voor het stadhuis het Regenboogstembusakkoord 2022. Het COC Midden-Nederland startte in 2018 met dit akkoord en vroegen de politieke partijen in alle 34 gemeentes in hun werkgebied om zich écht in te zetten voor de LHBTIQ+ personen. Toen waren het de VVD, PvdA en D66. Deze keer deden naast weer de VVD, PvdA en D66 ook de ChristenUnie, GroenLinks en het GDP mee. Drie partijen ondertekenden niet: de nieuwe partij PLEK, het CDA en Hart voor BMN

De in 1949 opgerichte vereniging COC, die streefde naar openheid ten opzichte van homoseksualiteit, zet zich nu in voor gelijke rechten, emancipatie en sociale acceptatie van LHBTIQ’s in ons land. Ze streeft naar een diverse en inclusieve wereld waar mensen zich tot hun volle potentieel kunnen ontwikkelen, ongeacht hun seksuele oriëntatie, genderidentiteit of -expressie of geslachtskenmerken. De ondertekenaars zijn het met dit streven eens.