Er is veel mis in de wereld

21 maart 2023

Wij maken ons druk over de overwinning van de BoerenBurgerBeweging, omdat we twijfelen of de partij wel genoeg capabele mensen op de been kan brengen, terwijl er in de wereld van alles en nog wat echt misgaat. Marcia Luyten schrijft vandaag in de Volkskrant dat de PvdA in Rutte II er mede voor zorgde dat de publieke voorzieningen verarmden. Maar de PvdA is tot inzicht gekomen, de VVD niet. Daardoor is volgens Luyten de doorsneeburger tegenover de staat komen te staan. Gelukkig zijn wij een democratie. Het moet dus wel goedkomen. Lezen we bij de BBC dat een man (72 jaar) in Saoedi Arabië 19 jaar de gevangenis in moet voor het verzenden van 14 tweets. Zondagavond de derde aflevering gezien van ‘Langs de nieuwe zijderoute’? Hartverscheurend zijn de verhalen die je dan hoort van Jelle Brandt Corstius en Ruben Terlou, waarin laatstgenoemde bijvoorbeeld uit China gevluchte vrouwen uit Kazachen ontmoet, die een verschrikkelijke tijd hebben doorgebracht in ‘heropvoedingskampen’. In de tussentijd schudt Xi, de baas van China, de hand van Poetin, baas van Rusland. Dan toch maar liever de BBB.