Emmalocaties in voorbereiding

24 mei 2023

Zorgvuldig worden de Emmalocaties ingevuld. Alleen doordat altijd de buurtbewoners meedenken, wil men het liefst zo laag mogelijk bouwen, veel ruimte met veel groen. Terwijl dit keer de mogelijkheid er is om iets hoger te bouwen in de omgeving van het station. Gezien de behoefte aan woonruimte zal dat steeds vaker gevraagd worden. Er ligt nu een Stedenbouwkundig Programma van Eisen (SPvE) en er komt een projectplan, waarbij men echter een kans heeft laten liggen om iets hoger te bouwen dan gebruikelijk. Het had zo makkelijk gekund, terwijl je op je klompen kan aanvoelen dat over een paar decennia gepraat gaat worden of er niet een verdieping op kan tegen veel hogere kosten dan dat men dat nu bij de nieuwbouw kan doen. In de volgende fase van het project gaat een projectteam van de gemeente aan de slag. Dit team bereidt de aanbesteding van de Emmalocaties voor en voert de aanbestedingsprocedure uit. Met de winnende partijen wordt een contract afgesloten. Dan duur ’t nog tot december 2024 totdat de voorbereidende fase is afgerond. Dan moet het bouwen nog beginnen.