De Omgevingsvisie is uit

12 juli 2023

Vanavond is de laatste raadsvergadering voor het zomerreces en kunnen de raadsledengaan genieten van een welverdiende vakantie. De burgemeester is al aan het genieten. Alles staat in het teken van de Omgevingswet. Gisteravond waren de secretaris en voorzitter van PvdA Gooise meren op bezoek bij fractievoorzitter Rolien Bekkema en raadslid Marije Wiss. Daar lag op tafel een ordner gevuld met honderden pagina’s, de Omgevingsvisie, waarvan men verwacht dat deze gelezen en bestudeerd zijn. Die visie zou een ‘levend document’ zijn, maar toch wordt daar een kader omschreven van wat behouden en beschermd moet worden. En afspraken gemaakt in het verleden blijken dan toch onomkeerbaar te zijn. Wilt u het debat volgen, kijk dan vanaf 20 uur via internet op ‘bestuur.gooisemeren.nl/live’. Daar ziet u dan ook Rolien en Marije, die proberen om van Gooise Meren een gemeente te maken voor iedereen. Dus niet alleen voor mensen die het al goed hebben, maar ook voor mensen die moeite hebben om hun hoofd boven water te houden. Wij zijn superblij met Marije en Rolien.