13 juni 2024

De nieuwe Maarten! is uit

We maken geen reclame, we informeren wel. Hier de aankondiging van de nieuwe Maarten! die sinds gisteren in de winkel ligt. Er is aandacht voor ‘climate engineering’, kweekvlees, Blade Runner, de opkomst van extreemrechts en het achterstallig onderhoud van onze infrastructuur. Jos de Blok richtte jaren geleden Buurtzorg op uit frustratie over het marktdenken in de zorg, dat maar niet ophoudt. Denk aan de commerciële huisartsen. Zijn thuiszorgorganisatie ken geen managementlagen. Medewerkers delen zelf hun werk in. De Blok schiet nu ook de huisartsen te hulp. ‘Dankzij onze steun kunnen zij zich weer volledig met hun patiënten bezighouden.’ Aandacht ook voor de rechtspraak van Peter R. de Vries, waarvoor gisteren verdachten flinke gevangenisstraffen kregen. Nederland lijkt met het vele nieuws over liquidaties, cocaïnehandel en georganiseerde misdaad op weg om het nieuwe Italië te worden. Onderzoeksjournalist Bart de Koning onderzoekt in Maarten! de feiten en fabels over ‘narcostaat’ Nederland. ‘Dat het beeld van Nederland als drugshol zo sterk is, heeft te maken met ons gedoogbeleid.’ En een artikel over onze afhankelijkheid van China. De moeite dus om het maandblad van PvdA’er Maarten van Rossem te lezen.