De Klimaatmars op zondag

10 november 2023

Overmorgen is het zondag, de dag dat we hopen dat duizenden mensen de regen willen trotseren om mee te doen aan de Klimaatmars. Gaan we het record verbreken van de mars tegen het plaatsen van kernwapens? Het is nog minder dan twee weken tot de verkiezingen. De spanning neemt toe. Nog even en dan kiest Nederland welke kant we opgaan de komende jaren. Het is nu belangrijker dan ooit dat we kiezen voor een groen, sociaal, en rechtvaardig beleid. Want de klimaatcrisis is hier en nu. Hitterecords worden keer op keer verbroken en extreem weer is aan de orde van de dag. Nederland doet niet genoeg om klimaatverandering tegen te gaan. Met de huidige plannen gaan we namelijk de Europese energiedoelen niet halen in 2030, al houdt Timmermans die datum een beetje vaag. Het is tijd voor actie! We verzamelen met GroenLinks-PvdA’ers om 12.15 uur bij Madame Tussaud in Amsterdam. Daarna sluiten we aan op de Dam waar we om 13.00 uur vertrekken. De mars eindigt op het Museumplein. Het hele programma duurt tot 16.45 uur. Zien we je daar?