Consequenties pandemie in Afrika

19 mei 2021

We willen je graag kennis laten maken met de tienjarige Esther Okore uit Lagos, Nigeria. Ze is een leergierig kind dat dokter wil worden om mensen te kunnen helpen. Maar de pandemie heeft haar hoop en dromen de bodem ingeslagen. Tijdens de lockdown verloor haar vader zijn baan en kon haar familie het zich niet veroorloven om online lessen op afstand te betalen. Ondanks haar verlangen om te leren, loopt ze nu het risico achterop te raken en haar achterstand nooit meer in te halen.

Velen van ons hebben de impact van covid-19 op het onderwijs van onze kinderen gezien. Maar voor Esther en miljoenen kinderen in kwetsbare landen heeft de pandemie de leercrisis verergerd. Deze kan een definitief einde aan hun onderwijs maken. In de komende maanden zullen de wereldleiders bijeenkomen om een plan te maken om de wereldwijde leercrisis te beëindigen. Voeg jouw naam toe aan de petitie van het Onlineblad ONE en dring aan om te investeren in kwaliteitsonderwijs voor alle kinderen, of ze nu in Gooise Meren of in Lagos wonen.

Voeg jouw naam toe