CANVAS IN DE GODELINDEBUURT in BUSSUM

11 februari 2018

Een heel hartelijk welkom voor het PvdA canvas team deze week. In buurthuis ´Achter de linde´. Voorzitster Priscilla van Leeuwen heet ons welkom en vertelt over de vele activiteiten. Bingo, Klaverjas en natuurlijk het ´home´ van peuterspeelzaal “De Stampertjes”. Maar ook actief in Buurtpreventie. “We willen een buurthuis zijn voor iedereen”.

Canvas in de Godelindebuurt (Bussum)

Met die kennis gaat het canvas team van de PvdA de wijk in. Vragen over woongenot. Dat blijkt prima in orde na de grondige herbouwbeurt die de buurt heeft ondergaan.

De wijk is zeer gemengd wat verreweg de meeste bewoners goed bevalt. “Ik woon hier al 56 jaar” en “ik ben hier in de wijk geboren”, wonen naast “we zijn drie jaar geleden uit Amsterdam hier gekomen” en “volgende maand verwachten we ons eerste kind”. Koophuizen en huurhuizen.

Toch ook vragen aan de PvdA om actie te ondernemen: hier en daar hangjongeren die tot laat op het pleintje blijven; auto´s die de één-richting-borden straal negeren; ´er mag wel een drempel in de straat komen om auto´s te dwingen om langzamer te rijden.

En zo verzamelt het canvas-team waardevolle informatie én tips die we als PvdA kunnen meenemen bij het werk in de gemeenteraad. Over een week ontvangen de bewoners de uitkomsten van de ervaringen en hun opmerkingen.
Net zoals vorige week de inwoners in Muiden en de week dáárvoor in Westereng in Bussum.

De PvdA in de wijk. Want dáár begint de gemeente!

Waar ben je naar op zoek?