Bent ú de burgemeester?

21 september 2021

Zaterdag stond er een generatiegesprek in de Volkskrant met Joyce Sylvester (55) en haar moeder Margo (75), die in 1963 als 17-jarige naar Nederland kwam. Daar ging Joyce naar de basisschool en haalde goeie cijfers, maar werd naar de huishoudschool verwezen. Door aandringen van haar vader ging ze toch naar het vwo. Ze heeft nu een lange staat van dienst: werkte voor het ministerie van Verkeer en Waterstaat, was beleidsmedewerker in Amsterdam, lid van de Eerste Kamer (namens de PvdA) en was twee keer waarnemend burgemeester (o.a. Naarden). Nu is zij substituut ombudsman. Daarom kan ze een aantal vragen niet beantwoorden. Maar haar moeder wel: “Ik blijf trouw aan de PvdA, ondanks alles. De partij heeft een lange geschiedenis.”

Dit voorjaar verscheen de autobiografie van Joyce Sylvester, Bent ú de burgemeester? Sinds haar 18e is ze al lid van onze partij, maar doet nu geen politieke uitspraken, omdat ze boven de partijen moet staan.

Waar ben je naar op zoek?