‘Alles oké?’ hulplijn voor jongvolwassenen

7 april 2021

Vandaag is er een telefonische hulplijn voor jongvolwassenen geopend: de Alles Oké? Supportlijn. Jongeren kunnen daar naartoe bellen als ze het even niet zien zitten. Het is anoniem en gratis. De media besteden er terecht aandacht aan, want wat kunnen jongeren allemaal in deze coronatijd doen? Heel weinig, terwijl dit juist op allerlei terreinen een ontdekkingsreis is voor hen. De lijn is dagelijks geopend van 14.00 tot 22.00 uur. Bellen kan naar 0800-0450 en de chat is bereikbaar via allesoke.nl.

Dit is een landelijk initiatief. Maar wat is er in onze gemeente te doen voor jongeren? Bar weinig. Omdat er in Gooise Meren relatief veel ouderen wonen, gaat daar de meeste aandacht naar uit. Maar ook onze jongeren hebben aandacht nodig. Landelijk zijn de PvdA, Groen Links en de ChristenUnie met een manifest voor jongeren gekomen. Vóór meer vaste banen, vóór meer betaalbare woningen en vóór de invoering van een basisbeurs. Ook goed, maar ze hebben in coronatijd extra steun nodig.