100 jaar Joop den Uyl – Dik verkuil over zijn biografie.

16 september 2019

Kom 26 september ook naar boekhandel Voorhoeve & Dietrich. Dik Verkuil vertelt die avond over zijn biografie van Joop den Uyl.

De gedrevene

Op 9 augustus verscheen de biografie van Joop den Uyl van de hand van onze plaatsgenoot Dik Verkuil. Het was die dag precies honderd jaar geleden dat Den Uyl werd geboren in Hilversum.  De gedrevene is het levensverhaal van een voor Nederlandse begrippen uniek politicus. Hij was de enige premier die een visionair programma ontwikkelde om de Nederlandse samenleving rechtvaardiger te maken. En hij was de laatste PvdA-leider die het vertrouwen genoot van zowel de intellectuele bovenlaag als van de arbeiders in de partij en ver daar buiten.

De Gedrevene - biografie van Joop den Uyl

Uitnodiging

Op 26 september presenteert Dik Verkuil zijn biografie in Hilversum. Hij zal worden geïnterviewd door Arjo Klamer, onder andere bekend van zijn interviews in ‘Hilversum in gesprek’ in het Filmtheater. Wij nodigen je van harte uit daarbij aanwezig te zijn. Ongetwijfeld zullen leven en betekenis van Joop aan de orde komen, maar ook welke inspiratie hij nog kan bieden voor de sociaaldemocratie van nu.

Waar?

Boekhandel Voorhoeve en Dietrich

Kerkstraat 77-79, Hilversum

035 – 621 7282

Wanneer?

Donderdag 26 september  19:30 uur

De bijeenkomst wordt georganiseerd door Boekhandel Voorhoeve en Dietrich en de Afdeling Hilversum van de PvdA.

Meer informatie bij Sjef Coenen ([email protected]) of de boekhandel.

> 100 jaar Joop den Uyl (PvdA) >>>

> Joop den Uyl: een man met een mythische status (NRC) >>>

> Joop den Uyl: De tweede biografie kwam er wel. >>>

> Een mooie ode aan Joop den Uyl (PvdA)  >>>

> Joop den Uyl (Wiki) >>>

Waar ben je naar op zoek?