6 oktober 2024

Gooise Pride en meer

De acceptatie van trans, non-binaire en intersekse mensen in Nederland stagneert en neemt op sommige vlakken zelfs af. Door hun emancipatie voelen veel mensen zich bedreigd. Marte Hoogendoorn vraagt zich af waar die obsessie vandaan komt in het laatste nummer van OneWorld.
De hele maand oktober is het Gooise Pride maand! Er zijn veel activiteiten in allerlei gemeenten, waaronder Gooise Meren. Zoals een feest en een ‘pride walk’, maar ook een kunsttentoonstelling, schrijversontmoetingen, een natuurwandeling en nog veel meer. Ook als u niet LHBTI+ bent, bent u van harte welkom. Het is gezellig en leuk om meer mensen in uw omgeving te leren kennen in de regenbooggemeenschap. We bieden een veilige plek, als stichting Gooi & Vecht Inclusief, om even volledig jezelf te kunnen zijn. Kijk voor een overzicht van de activiteiten over de Gooise Pride en voor meer informatie (en de tijden) op de website. In gemeente Gooise Meren zijn er diverse activiteiten: 7 oktober: Queer in Film: Emilia Perez in het Filmhuis Bussum, ’s avonds, 9 oktober: Voorleesmiddag door Drag Performer in de Bibliotheek in Bussum.