7 juli 2024

Goed werk van PvdA-fractie

Nog één week en het zit er op voor onze fractie. Rolien en Marije hebben heel wat voor elkaar gekregen met hulp van fractieondersteuners, met name Reinier (zonder de anderen te kort te doen). In de laatste vergadering kregen drie van de ingebrachte moties en amendementen honderd procent ondersteuning van de raad. Zoals het voorstel om niet te bezuinigen op raadsondersteuning; je moet de overheid goed kunnen toetsen. De tweede motie gold het verruimen van het aanvragen van kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Het derde (dit keer een amendement) dat unaniem werd aangenomen ging over het niet bezuinigen op minimaregelingen. Ook werd het amendement over het verlenen van duurzaamheidsleningen aangenomen. Twee voorstellen haalden het niet. Schandalig. Marije vroeg om te heroverwegen niet te bezuinigen op het welzijnswerk en de bibliotheek. Het voorstel werd verworpen. Ook het amendement om niet te bezuinigen op minimaregelingen haalde het niet, terwijl de huidige minimaregelingen de doelgroepen onvoldoende bereiken maar bewezen broodnodig te zijn. Dit laat maar eens zien dat Gooise Meren nog steeds een door VVD bestuurde gemeente is met een lokale partij met afvallige VVD’ers.