Wilt u tegelwippen, wip dan mee

27 juni 2023

Met name in Bussum-zuid zijn veel voortuinen geheel betegeld. Wie durft aan te bellen en te vragen of zij hulp nodig hebben om hun tegels te wippen? Er wonen vaak mensen die geen groene vingers hebben en het niet leuk vinden om in een tuintje te werken. Zij hebben meestal ook het geld niet voor wat er na het tegelwippen moet gebeuren, namelijk planten kopen. Toch probeert de gemeente dit te stimuleren door de tegels gratis op te halen. Onze gemeente doet zelfs mee aan het Nederlands Kampioenschap Tegelwippen en vraagt die bewoners hun tegels te vervangen door groen zoals bloemen, planten of bomen of halfverharding met grind. De gemeente vraagt ook of men dan op nk-tegelwippen.nl door wil geven hoeveel tegels uit de tuin zijn gehaald. Plan een afspraak om de gewipte tegels gratis laten ophalen door de Tegeltaxi. We weten dat bij een tegeltuin de hitte langer blijft hangen en dat het regenwater moeilijker wegloopt en overlast kan veroorzaken. Zijn er sponsors te vinden voor de aanschaf van planten om de tegelwippers over de streep te trekken?