Han ter Heegde herbenoemd

13 januari 2023

Burgemeester Han ter Heegde werd op 9 januari opnieuw beëdigd als burgervader van Gooise Meren door de Commissaris van de Koning Arthur van Dijk. Dat is weer voor een periode van zes jaar. Dit is nog steeds een procedure die loopt via een vertrouwenscommissie van de gemeenteraad. Die had al op 6 juli vorig jaar het besluit genomen voor deze aanbeveling. Deze gaat dan voorzien van een advies naar de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het besluit tot herbenoeming wordt bij Koninklijk Besluit genomen. (Dat vereist de handtekening van koning Willem-Alexander, die onder andere daarvoor 6,4 miljoen per jaar ontvangt, waarvan ongeveer € 5,3 miljoen als tegemoetkoming voor personeels- en materiële kosten.) Maar goed, als die handtekening is gezet en die beëdiging is gedaan, dan is de procedure tot herbenoeming officieel afgerond. Zo gaat de tweede ambtstermijn van onze burgemeester in op 18 januari 2023 en eindigt op 18 januari 2029. Wij wensen hem heel veel succes en sterkte toe in de komende zes jaar.