Vorige week volgde ik een webinar over de generatie Z. Dat zijn jongeren tussen 14 en 25 jaar. De bekendste generatie zijn de babyboomers, die geboren zijn na de Tweede Wereldoorlog. Daar zaten veel PvdA-stemmers onder. Maar hoe bereik je de jongeren? Presentatrice Nina Hoek van Dijke zei dat je in onze snel veranderende wereld de jongeren alleen kan bereiken door ze erbij te betrekken. De jongeren van generatie Z zitten in hun vormende jaren en is de meest digitale generatie tot nu toe. Ze besteden maar liefst 67,7% van hun totale mediatijd aan digitale kanalen. Natuurlijk hebben ze allemaal een mobieltje, waarmee ze 77% van hun aankopen doen. TikTok en Instagram zijn bij hen populairder dan Google. Volgens Marketing Tribune speelt audio een sleutelrol in de mediagewoonten van deze generatie. Met streamen van muziek en het luistern naar podcasts verbruiken zij wereldwijd meer audio per dag dan alle vormen van video samen. Het reageren met een duimpje vinden ze passief agressief. Instagram is het populairst, platforms als Discord en Reddit zijn in opkomst.