De Tweemaster eindelijk gesloopt?

5 oktober 2022

Vrijdag kregen de ouders van de leerlingen en gisteren de bewoners rond de al meer dan een jaar leegstaande basisschool de Tweemaster in Naarden, een brief in de bus van Nienke van de Steeg, directeur van de school. De leerlingen zitten al die tijd op een tijdelijke locatie. Vier jaar geleden lag er al een kant-en-klaar ontwerp klaar voor een nieuwe school. Maar door gebrekkige communicatie met de gemeente liep alles uit. Daarbij kwam ineens het bericht dat er vleermuizen zouden zijn, waardoor alles weer op de lange baan werd geschoven. Er  moest onderzoek gedaan worden en op verschillende plaatsen werden vleermuiskasten opgehangen. Dat onderzoek is afgerond en Nienke van de Steeg zegt in de brief dat er opnieuw ontheffing voor de flora- en faunawet bij de omgevingsdienst is aangevraagd. De broed- en verblijfplaatsen van de vleermuizen zijn voorzien van flapjes waardoor ze eruit maar niet erin kunnen vliegen. Maar dat mag pas nadat ze de ontheffing binnen hebben. Nienke hoopt op een ‘go’ binnen 18 weken, zodat de sloop van de school nog voor de zomer van 2023 kan starten. Lekker snel toch?