Lokale partije fuseren

4 oktober 2022

Gisteravond worden we gebeld door Rolien Bekkema, die een persbericht aankondigt, waarin staat dat twee lokale partijen, Hart voor BNM en Goois Democratisch Platform, samen verder willen gaan onder de voorlopige naam ‘GDP/Hart’. Een half uurtje later lezen we het persbericht, dat de Gooi & Eemlander te laat bereikt om in de ochtendeditie op te nemen. De elf fractieleden gaan samen optrekken en willen een nog krachtiger geluid laten doorklinken in zowel de gemeenteraad als in het college van B&W. De vraag is hoe zal de reactie zijn van de VVD en D66 die bij de coalitiebesprekingen lieten weten perse niet met de GDP te willen samenwerken. Een feit is dat we nu één lokale partij in Gooise Meren hebben. Blijft de coalitie gewoon zitten en doet men alsof er niets is veranderd, bang om het pluche te verlaten? Of gaat dit consequenties hebben en belanden we in woelige tijden? Bijna alle fractieleden van de nieuwe partij lijken er zin in te hebben. Wij zijn benieuwd hoe dit gaat aflopen.