Vluchtelingenwerk Nederland

1 september 2022

Samen met GroenLinks zet de PvdA Gooise Meren zich in voor vluchtelingen door vragen aan het college te stellen en met suggesties te komen. De nu volgene tekst komt uit de nieuwsbrief van Vluchtelingewerk Nederland: “Vluchtelingen hebben bescherming nodig. Toch laat de huidige opvangcrisis zien dat dit niet vanzelfsprekend is. Onze overheid faalt en lijkt niet bereid om vluchtelingen de hulp te bieden die zij nodig hebben. Samen met jou laten we onze stem horen voor een humaan vluchtelingenbeleid. Help jij ook mee? In deze nieuwsbrief vertelt de Afghaanse Noori hoe hij zijn gezin kwijtraakte tijdens zijn barre vlucht. Daarnaast vertellen we je over ons nieuwe lesmateriaal voor scholen én over Open azc dag die eind september plaatsvindt: veel azc’s openen dan hun deuren voor het pubiek. Kom ook langs, ontmoet vluchtelingen en zie hoe zij in een azc wonen! En altijd al willen werken voor VluchtelingenWerk? Dit is je kans!