Nieuw bestuur PvdA Gooise Meren

2 juli 2022

Afgelopen donderdagavond, op de druk bezochte (nou ja druk) algemene ledenvergadering van de PvdA Gooise Meren, droeg interim voorzitter Henk Penseel na bijna twee jaar de hamer over aan Wouter van der Schaaf. De aanwezigen hadden de stortbuien getrotseerd om bij restaurant Gielen in Muiden te komen. Er waren enkele afzeggingen door fysiek ongemak en aangekondigd spreker Joris Thijssen moest bij de debatten in de Tweede Kamer zijn. Wouter is nu behalve voorzitter ook nog invalleerkracht in het basisonderwijs en columnist bij de Gooi & Eemlander. Naast een hamer aan Wouter werd symbolisch een pen overhandigd door Willem de Roode aan Nick Bijvoet, die interim het secretariaat overneemt en ook direct de notulen van de vergadering voor z’n rekening nam. Daarin komt o.a. te staan dat drie leden de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen gaat evalueren. Marije Wiss doet dit specifiek aangaande de campagne op sociale media. En het nieuwe bestuur gaat contact opnemen met het bestuur van GroenLinks Gooise Meren. Willem en Henk blijven beiden overigens deel uitmaken van het bestuur, dat nu uit vijf personen bestaat; gezocht wordt nog naar een vrouwelijke kandidaat.