Verschillende culturen

31 mei 2022

Er zijn culturen die makkelijk in elkaar overvloeien, maar vaker gaat het moeizaam. Kijk naar de Marokkanen en Turken bijvoorbeeld. Vaak zijn ze islamitisch en leren leerlingen op de islamitische scholen dat homo’s en lesbiennes vies zijn. Dat zeggen de imams, die de koran uit hun hoofd kennen. Zolang die dat in de moskee blijven prediken, wordt dat alleen maar bevestigd. Hoe lang gaat het duren dat zij begrijpen dat iemand niets kan doen aan zijn geaardheid. Voor WO II hadden we nul gelovige moslims in ons land, nu ongeveer vijf procent. Eind vorige eeuw drong het tot de meeste in ons land wonende Nederlanders door dat je alles kon zijn, LGTBenz. Maar nog steeds worden leerlingen op onze scholen wijsgemaakt dat homoseksualiteit niet bestaat en zelfs een hoofdzonde is. En het zijn niet alleen de streng gelovige moslims, ook de gereformeerden. Aleid Truijens schrijft in De Volkskrant dat de belastingbetaler mag eisen dat kinderen beschermd worden en niet gediscrimineerd, of leren dat zij anderen niet mogen discrimineren. Waarom laat de politiek toe dat kinderen geïndoctrineerd worden in plaats hen te leren lezen, schrijven èn denken.