Desinformatie ook in ons land

14 maart 2022

Twee gebeurtenissen dit weekend die laten zien dat onze wereld anders wordt. De Russische ambassadeur Alexander Shulgin loog onbeschaamd in het tv-programma Buitenhof. Hij legde de voorpagina van de New York Times op tafel, waarvan hij zeker wist dat de foto niet echt was. Terwijl de New York Times echt een medium is dat je kan vertrouwen. Interviewster Maaike Schoon kon praten als Brugman, maar hij bleef bij zijn standpunt en noemde Oekraïne een nazistaat.

In Het Parool schreef Johan Fretz over Stef Blok die vastgoedgigant Blackstone naar ons land haalde om huizen op te kopen. “Over de bereidheid van de VVD om zich met glasharde, kwaadaardige, en eenvoudige verifieerbare leugens op te werpen als het morele kompas der natie, kunnen elke week kolommen volgeschreven worden en dat gebeurt dan ook.” Het gekke is dat we in ons land schreeuwen over de desinformatie die Poetin en zijn aanhang de wereld inslingert, maar je hoort nauwelijks over de desinformatie van de VVD, nog steeds de grootste partij van ons land. Laten we deze partij in Gooise Meren verslaan bij de gemeenteraadsverkiezingen.