Oude wijn in nieuwe zakken

31 januari 2022

Sinds de VVD bepaalt wat er in de coalitie gebeurt, zowel in de afgelopen kabinetten, als ook in het college van Gooise Meren, komen starters niet aan bod voor een betaalbare huur- of koopwoning. De nog steeds geldende afspraak in onze gemeente om minimaal een derde betaalbare woningbouw in nieuwbouwprogramma’s te waarborgen en waar mogelijk ondersteuning te bieden aan nieuwbouwprojecten met sociale woningbouw wordt niet nagekomen. Al staat er in ‘Kaderafspraken 2019-2025 Gooise Meren’ dat de voortgang wordt gemonitord. We zijn al over de helft! Tot 2025 moet de omvang van de sociale huurvoorraad groeien naar een omvang van minimaal 5.800 om in de woningbehoefte te voorzien. In Gooise Meren gaat het niet lukken. Krijgt Hugo de Jonge, minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, het wel voor elkaar. Hij was in zijn vorige ministerschap te laat met de start van vaccineren en met het boosteren. Zou hij ervan geleerd hebben? Het is oude wijn in nieuwe zakken. Dat willen we niet, maar het is toch gebeurd. Dit moet 16 maart dus duidelijk anders. We hebben uw stem nodig.