Herwaardering essentiële beroepen

26 december 2021

Herhalen, op straat en in de media. Mensen overtuigen. Als je je mond niet opendoet, hoort niemand je. Als je iets belangrijks op papier zet, heb je de kans dat het gelezen wordt. Niet voor niets hebben wij het spreekwoord: wie schrijft die blijft. Vanmorgen was Marcel Levie aan het woord in Buitenhof en gisteren schreef hij een opiniestuk in Het Parool. In het decembernummer van het ledenblad van de PvdA Rood, staat een recensie van het onlangs verschenen boek van de Amsterdamse wethouder en lijsttrekker Marjolein Moorman. Het heet Rood in Wassenaar met als ondertitel Pleidooi voor een kansrijk leven (voor iedereen). Attendeer mensen hierop. “Hoe gaaf dit land volgens sommigen mag zijn, we leven nog altijd in een ongelijke samenleving. Voor mij betekent kansenongelijkheid juist dat we iedereen lans geven op gelijke waardering, welk talent je ook hebt. Kijk naar de publieke sector die enorm is uitgehold: we hebben tekort aan politieagenten, aan zorg- en onderwijspersoneel. Allemaal omdat we deze beroepen te weinig waarderen.” aldus Marjolein Moorman. Help haar het imago van die beroepen te verbeteren.