Genoeg te ontdekken in Gooise Meren

5 december 2021

Ontdek Gooise Meren laat inwoners en bezoekers van Gooise Meren ontdekken wat er allemaal verborgen ligt aan schatten op het gebied van natuur, cultuur, lifestyle en historie in onze gemeente. Het is een initiatief van Gooise Meren Marketing in samenwerking met ondernemers, culturele aanbieders en de gemeente. Drie voorbeelden. Schuin tegenover de VVV in Naarden-Vesting vind je Ruijsdael op ’t Hoekje. Hier slaag je voor o.a. houten speelgoed, Bunzlau aardewerk en oud Hollands snoepgoed. Ze hebben wenskaarten en andere cadeau- en kantoorartikelen. De kerk in Muiderberg  aan Zee is een robuust gebouw op een wondermooie plek met uitzicht over de Zuiderzee van weleer. Er zijn regelmatig concerten, meditatiesessies en andere activiteiten voor jong en oud. In de Tindalvilla in Bussum is vaak kamermuziek te horen. De suite biedt plaats aan honderd personen. De uitvoerenden behoren tot de top in hun genre. De stichting Tindal werd in 1987 opgericht door musicus Hans Roelofsen. Door de aankoop van de villa wist hij de sloop van dit bijzondere gebouw te voorkomen. Het gebouw is genoemd naar de man die deze villa in 1901 liet bouwen, Louis Adrianus Tindal. De Tindalvilla heeft de status Rijksmonument. Ze werken voortdurend aan het volledig herstel van de villa in haar oude luister.